9 Pembaikan Rumah Semulajadi untuk Heartburn



Heartburn adalah salah satu daripada perkara-perkara aneh yang tidak dapat dielakkan yang sering terjadi dengan semakin tua. Walaupun saya tidak pernah benar-benar mengalami ia membesar, ia mula menjadi masalah sekali-sekala dalam tiga puluhan saya.

Benar dengan namanya, pedih ulu hati dicirikan oleh sensasi terbakar yang tidak selesa yang biasanya mengikuti makan. Ia dikatakan sebagai hasil esophagus yang santai, yang membolehkan asid perut mengalir kembali ke esofagus dan pada dasarnya membakar kulit lembut tekak anda.

Adakah anda mengkritik, lagi? Ia tidak cantik. Tetapi hanya kerana ia lebih biasa seperti yang kita umur tidak bermakna kita perlu menderita. Juga kita tidak terjebak untuk mendapatkan lebih banyak ubat kaunter yang hanya menutup masalah atau membuat gejala lebih teruk.

Berikut adalah sembilan remedi rumah semulajadi untuk pedih ulu hati untuk menyingkirkan gejala dengan cepat.

9 REMEDI RUMAH NATURAL UNTUK HEARTBURN.
Sekiranya anda tidak menderita kesukaran pedih ulu hati, terdapat beberapa cara untuk mengelakkannya daripada berlaku di tempat pertama. Perkara-perkara seperti menghindari makanan pencetus, makan makanan yang lebih kecil. dan mengekalkan makanan yang berminyak, sekurang-kurangnya makanan goreng dapat membantu membakarnya. Walau bagaimanapun, jika anda sedang mengalami pedih ulu hati, ubat semulajadi boleh menjadi sangat berkesan untuk melegakan ketidakselesaan. Berikut adalah beberapa cara semula jadi untuk menyejukkan api.

Epal sider cuka.
Ini adalah salah satu ubat rumah semula jadi kegemaran saya untuk pedih ulu hati. Walaupun ia kelihatan seperti cuka mungkin membuat masalah lebih teruk (maksudnya, ia adalah asid selepas semua), dalam pengalaman saya sendiri yang tidak pernah berlaku sama sekali. Terkadang pedih ulu hati disebabkan oleh asid perut yang terlalu kecil berbanding dengan terlalu banyak. Tidak menghasilkan asid perut yang mencukupi menghalang pencernaan dan membolehkan makanan tidak tercemar untuk merayap kembali ke kerongkong. ACV benar-benar boleh membantu membawa paras asid ke dalam keseimbangan supaya penghadaman berlaku dengan betul dan gejala pedih ulu hati dapat mereda.

Cukup cawan 1 sudu cuka sari cili mentah dengan 8 auns air dan minum pada tanda pertama pedih ulu hati.

Kayu manis.
Walaupun tidak terbukti secara saintifik, laporan anekdot mendakwa bahawa kayu manis tanah adalah berguna untuk menyejukkan pembakaran selepas makan besar (ia juga boleh mengekalkan pancang gula darah di teluk, yang merupakan bonus tambahan). Tambah 1/2 sudu teh tanah kayu manis hingga 8 auns air mendidih dan biarkan curam selama 15 minit. Strain kayu manis sebagai yang terbaik dan sifatkan seperti teh.

Minyak Peppermint.
Minyak zaitun telah ditunjukkan untuk membantu melegakan gejala-gejala sindrom usus besar, senak dan asid refluks. Daripada meminumnya, yang boleh menyebabkan kerengsaan, anda akan mendapat faedah yang paling banyak dengan menghirupnya. Letakkan beberapa titis di peresap stim atau pada gelang peresap minyak. Kemudian hanya duduk dan bernafas dengan mendalam.

Lemon.
Walaupun jus lemon sangat berasid, ia dikatakan mempunyai kesan alkali pada badan apabila dimakan. Campurkan satu sendok makan jus lemon segar dengan lapan auns air. Minum kira-kira 20 minit sebelum makan untuk membantu menjaga pedih ulu hati daripada berlaku di tempat pertama.

Teh Chamomile.
Menurut kajian pada tahun 2006, chamomile boleh membantu keasidan gastrik yang lebih rendah sama ada dengan antacid kaunter. Dan tidak seperti antacid komersial, chamomile juga dapat membantu mencegah hyperacidity sekunder (juga dikenali sebagai "kesan pemulihan") sebaik sahaja anda berhenti mengambilnya.

Epal.
Bukti anekdot mendakwa bahawa epal boleh membantu mewujudkan persekitaran yang lebih beralkali di dalam perut. Makan epal dengan makan malam atau sebagai pencuci mulut berikutan hidangan besar untuk mengelakkan pedih ulu hati.

Serbuk penaik.
Baking soda adalah antacid semula jadi yang terkenal. Untuk digunakan, campurkan 1/2 sudu teh dalam lapan auns air untuk meneutralkan asid dan sementarakan meringankan pedih ulu hati. Adalah lebih baik untuk mengelakkan ubat ini sekiranya anda mengalami kerapitan pedih ulu hati, atau jika anda mempunyai tekanan darah tinggi atau masalah dengan pembengkakan.

Kunyit.
Tekanan oksidatif dalam badan telah lama difikirkan untuk memainkan peranan dalam refluks asid. Curcumin, bahan aktif dalam kunyit, dikatakan mempunyai ciri-ciri antioksidan dan anti-radang yang boleh membantu melegakan gejala sakit pinggang. Anda boleh mengambil kunyit dalam bentuk kapsul atau meminumnya sebagai teh atau latte untuk meraih faedah.

Badam.
Seperti beberapa ubat rumah yang lain untuk pedih ulu hati yang disebut di sini, badam dianggap membantu meneutralkan asid perut kerana kandungan lemak tinggi mereka. Makan sedikit badam pada tanda pertama pedih ulu hati dapat membantu mengatasi gejala dengan cepat.

Comments

Popular posts from this blog

9 Faedah Kesihatan Buah Kiwi

9 Faedah Kesihatan Bayam Air (Kang Kong)